top of page

למה כדאי להתאפר לקראת צילומי תדמית?

המון פעמים אני מוצאת את עצמי מנסה לשכנע לקוחות להשקיע עוד טיפה מהזמן והכסף שלהן ולהזמין מאפרת מקצועית לקראת צילום הפורטרט העיסקי. נכון, תמיד אפשר לבוא מאופרת מהבית, עם האיפור הקבוע והשגרתי שאנחנו עושות כמעט בעיניים עצומות, אבל קיים הבדל גדול בין איפור ליום-יום ובין איפור לצילומי פורטרט עסקי.

הזמנתי את המאפרת אלה אביב לשיחה קצרה על איפור לצילומים.

שני: מדוע חשוב להתאפר לקראת צילום תדמית? הרי אפשר לתקן ולשפר הכל בפוטושופ.

אלה: ראשית, לא לכל אחת יש גוון מייקאפ שבאמת מתאים לה, דיילות בפארמים לא תמיד מקצועיות מספיק כדי להתאים את הגוונים הנכונים, או שהתאורה שיש בחנות לא טובה להתאמת גוונים נכונים של איפור.

שנית, לא כל אישה יודעת באמת מה מתאים ומה לא מתאים למבנה הפנים שלה, לצורת העיניים, לגוון העור וכו’.

העדשה רואה הכל ואלו דברים שיכולים ליצור מראה לא מחמיא בתמונות. נכון, יש פוטושופ, והצלמת יכולה לשנות הכל במחשב, יחד עם זאת, הרי צילומי תדמית מטרתם להראות את האני האמיתי שלך ולא אותך עם תיקוני מחשב.

שני: מה מיוחד באיפור לצילום תדמית? האם הוא שונה מאיפור לאירוע?

אלה: באיפור לאירוע שמים דגש מיוחד על איפור מרהיב שישלים את המראה הכללי, עם השמלה והתכשיטים וכמובן שימשוך תשומת לב. אחד הדברים החשובים הוא עמידות האיפור כי הוא צריך להחזיק משעות הצהריים (שעות ההתארגנות) עד לשעות הקטנות של הלילה, בזיעה, התרגשות, נשיקות וכו'...

לעומת זאת באיפור לצילום העמידות פחות חשובה. המטרה היא להדגיש את תווי הפנים הטבעיים בצורה שהכי מחמיאה למצטלם/ת.

כדי למנוע את עיוות הצבעים המקוריים שיוצרת המצלמה, יש ליצור נקודות אור באיזורים מסויימים. האיפור חייב להיות מאוזן ומדוייק. אם מדובר באייליינר לדוגמא, חשוב שיהיה זהה לחלוטין בשתי העיניים ושיחמיא לצורתן.

שני: ישנן נשים שאינן מתאפרות כלל וחוששות שיראו כל-כך שונה עם האיפור, שלקוחותיהם לא יזהו אותן. איך היית מאפרת אותן?

אלה: לנשים שאינן רגילות להתאפר כלל אני ממליצה לשמור על מראה רך וטבעי באיפור לצילומים. מומלץ להשתמש במוצרים בגימור מאט כדי שלמרות כל האיפור, עדיין תרגישי מי שאת :)

שני: האם גם לגברים את ממליצה להתאפר לקראת צילום תדמית?

אלה: בוודאי! ישנם ארבעה מרכיבים בצילום שמחייבים אותנו להתאפר: אור חזק וצילום מקרוב המדגישים פגמים שאינם נראים בדרך-כלל. כיון שהצילום הוא דו מימדי ומקפיא תנועה, הוא מדגיש פגמים במבנה הגולגלות. בנוסף לכך, חום והתרגשות גורמים להזעה ולעור מבריק.

לכן, על-מנת שלא תיראה כמו זומבי מבריק בצילומים רצוי לקחת מאפרת שיודעת מה יצטלם טוב ומה לא ופשוט לסמוך עליה שהיא תעשה את העבודה שלה על הצד הטוב ביותר.

איפור וצילומי תדמית |  סטודיו כותרת - צילום תדמית לעסקים

כדי להמחיש את ההבדל המשמעותי בין פנים מאופרות ולא מאופרות, הפקרתי את פני תחת ידיה המיומנות של אלה, שידעה בדיוק מה צריך להדגיש ומה לטשטש וכיצד.

אני מודה, כמי שכמעט ואינה מתאפרת ביום-יום, הרגשתי מוזר עם שכבות האיפור על הפנים. אבל המסקנה היא אחת: איפור מקצועי יחד עם צילום ותאורה נכונים יוצרים מראה נקי, ייצוגי ואלגנטי.

התוצאה לפניכם.


לקריאה נוספת: פוטושופ בתמונות?

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page